Monday, July 19, 2010

Málnás citromtorta

Hozzávalók a citromtortához:
A piskótához:
3 tojás
3 ek cukor
3 ek liszt

A krémhez:
3 dl tej
3 dl tejszín
2 citrom leve
1 citrom héja
4 ek kukoricaliszt
6 ek cukor
3 tojás sárgája
20 dkg málna

A habhoz:
3 dl tejszín
1 ek cukor
20 dkg málna

A piskótához kettéválasztottam a tojásokat, a fehérjét kemény habbá veretem, a cukrot fehéredésig kevertem, majd óvatosan összekevertem a sárgát a habbal, és kanalanként beledolgoztam a lisztet. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 perc alatt megsütöttem.
A citromkrémhez felforraltam az előre elkevert krém hozzávalókat a málna kivételével. Hagytam besűrűsödni, és amikor kihűlt, belekevertem a málnát.
Ráöntöttem a piskótára, tálalásnál pedig tejszínhabbal, és friss málnával díszítettem. Behűtve a legfinomabb. Nagyon könnyű, citromos nyári sütemény.

No comments:

Post a Comment