Monday, July 19, 2010

Diós tekercs - liszt nélkül


Hozzávalók:

A tésztához:
6 tojás
6 ek cukor
14 dkg darált dió
késhegynyi szódabikarbóna

A tojássárgákat habosra kevertem a cukorral. A tojásfehérjét kemény habbá vertem, a dióval és a szódabikarbónával együtt óvatosan hozzákevertem a tojássárgákhoz.
Sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokon, 20 perc alatt készre sütöttem. (Nem árt tűpróbát végezni.)

Nedves szalvétára borítottam, azonnal megfordítottam, és a szalvétával együtt feltekertem. Egy perc múlva kitekertem, rákentem a krémet, majd újból feltekertem.

A krémhez:
12 dkg darált dió
egy merőkanálnyi forró tej (fontos, hogy forró legyen!)
12 dkg cukor
1 zacskó vaníliáscukor
reszelt narancs- vagy citromhéj
egy ek rum

A diót leforráztam a tejjel, hozzákevertem a cukrot, a citromhéjat és a rumot. Ha egy-két nappal korábban sütjük meg, kicsit hígabbra csináljuk a krémet, és nem szárad ki a sütemény.

A csokimázhoz:
10 dkg étcsokoládé
egy ek tejföl, vagy joghurt

A csokit vízfürdő felett megolvasztottam, elkevertem benne egy evőkanál natúr joghurtot, és elsimítottam (volna, ha tudom) a tekercsen. Vagyis rákentem, a simaságtól ez még messze van:)

No comments:

Post a Comment