Monday, July 19, 2010

Csokoládés meggytorta Donna Hay után szabadon

Hozzávalók:

8 dkg vaj
16 dkg cukor
1 kg meggy

A tésztához:
8 dkg vaj
25 dkg cukor
3 tojás
11 dkg liszt
egy kávéskanál sütőpor
két teáskanál kakaó

A meggyet kimagoztam, a levét kinyomkodtam. Egy lábosban felolvasztottam a vajat, beletettem a cukrot, majd a gyümölcsöt. Tíz percig főztem. (A meggy így is sok levet eresztett, nem vártam meg, míg elfőtt az egész.)

Közben a cukrot és a vajat habosra kevertem, hozzáadtam a tojásokat, majd a sütőport, a lisztet és a kakaót.

Sütőpapírral bélelt tortaforma aljára kanalaztam a meggyet, a lehető legkevesebb lével. A gyümölcsre kanalaztam a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben 60 percig sütöttem. (Tűpróbát érdemes végezni.)

Ez így nagyon édes torta lett, a meggy picit ellensúlyozta. Nekem most jól esett, de ilyet szökőévben egyszer kíván meg az ember. Nagyjából a harmada elegendő normál esetben. A tészta viszonylag magasra felnőtt, szeletelés után meglocsoltam a megmaradt nyers meggylével.

No comments:

Post a Comment