Monday, July 19, 2010

Guiness torta

Szóval ez már a második próbálkozás. A recept Fűszeres Eszternél található, de én nem ott szúrtam ki, hanem Micike szilveszteri buliján. Annyira nagyon ízlett, és nála a tészta pont ilyen magasságú volt. Ehhez a mérethez nekem a hozzávalók felét kellett vennem. Második alkalommal már így is tettem!

Hozzávalók a tésztához:

- 1,25 dl Guinness sör
- 1,5 dl tejföl
- 1 tojás
- 125 g puha vaj
- 37,5 g kakaópor
- 125 g cukor
- 140 g liszt
- 1,5 kk szódabikarbóna
- csipet só

Robotgéppel összekevertem a folyékony hozzávalókat, majd hozzáadtam a puha vajat. Addig habosítottam a géppel, amíg a száraz hozzávalókat kimértem és alaposan összekvertem.

(Na ez volt a legnagyobb különbség Micike és az én előkészítésem között. Micike ugyanis kézi habverővel keverte a hozzávalókat, ezért az ő tésztája valóban híg lett, mint ahogyan az az eredeti receptben is elhangzik. Micikének még ki is folyt a tortaformájából, amire akart is engem időben figyelmeztetni, de elfelejtette. Nem is kellett, mert az enyém egészen sűrű volt, csak egy műanyag lap segítségével tudtam kikaparni a keverőtálból.)

Apránként a száraz hozzávalókat is hozzáadtam a hígakhoz, majd átvarázsoltam egy sütőpapírral bélelt tortaformába. (Mondom, ez féladag tészta volt!) Először 30 percig, majd még 10 percig sütöttem 180 fokos sütőben.


Most biztosra akartam menni, itt látható a fotón, hogy nálam mit jelent a tűpróba: majdnem a fél tortát kivájom, mire el tudom dönteni, hogy megsült-e. Nem nekem való ez, na!

Hozzávalók a krémhez:

- 25 dkg Philadelphia krémsajt (2 x 125 g, ennyi ugyanis egy doboz)
- 1,5-2 dl habtejszín (maradék a zacskó alján)
- kábé öt púpos evőkanál porcukor

Először a tejszínből vertem finom, édes habot, majd kanállal óvatosan hozzákevertem a krémsajthoz, amihez szintén adagoltam porcukrot. De ez csak ízlés kérdése, kóstolgatással könnyen eldönthető, mennyi cukorral szeretnénk. Amikor a krém elkészült, szépen a torta tetejére simítottam.



Forrás:
Csincsilla

No comments:

Post a Comment