Monday, July 19, 2010

Feketeribizlis pite

Hozzávalók:
A pate brisée-hez:
250 g liszt
175 g vaj
20 g cukor
1 tojás
fél ek víz
Ezeket gyors mozdulatokkal összedolgoztam, majd két folpackréteg között kinyújtottam. Óvatosan belesimítottam a piteformába, a nyújtófát a tetején végiggörgetve levágtam a lelógó tésztaszéleket. A formát nem vajaztam külön ki, a tésztában lévő bőven elég, hogy ne ragadjon bele. A maradék tésztát folpackba csavarva bedobtam a mélyhűtőbe, mert kb 4-5 ilyen gombócból lehet majd egy újabb pitét csinálni.

Közben a sütőt bekapcsoltam és előmelegítettem 200 fokra.

Tölteléknek 500 g érett, nagy szemű feketeribizlit használtam, de bármilyen idénygyümölcs bevethető, akár kombinációban is.

A töltelék:
2 tojás
125 g cukor
2 dl tejszín
25 g liszt
egy-két tk vanília (remekül megy a feketeribizlivel!)
Ezeket a hozzávalókat simára kavartam, majd a tésztára potyogtattam a feketeribizlit. Ráöntöttem a tölteléket és már ment is a sütőbe. Pontos sütési időt nem mértem, de kb 40 perc alatt ilyen szép aranybarnára sült.

No comments:

Post a Comment