Monday, July 19, 2010

Etus néni finom túrósa meggyel

Hozzávalók:

3 tojás
20 dkg cukor
25 dkg liszt
fél kg tehéntúró
1 csomag sütőpor
1 vaníliás cukor
2,5 deci tej
10 dkg vaj, meg egy kevés a tepsi kikenéséhez
reszelt citromhéj
10 dkg mazsola és/vagy 1 kg meggy

A lisztet, a cukrot és a sütőport egy tálban összekevertem, és a mennyiség felét kanállal beleszórtam egy kivajazott tepsi aljába. Erre kézzel rámorzsoltam a tehéntúrót, rászórtam a reszelt citromhéjat és a kimagozott meggyet. A lisztes keverék másik fele következett, egyenletesen elosztva a tepsiben.

A vaníliás cukorral elkevertem a tojássárgákat, felöntöttem a tejjel, és az olvasztott vajjal. A tojásfehérjéket felvertem kemény habbá, ezt is belekevertem a tejes-vajas lébe, majd merőkanállal rámertem a sütemény tetejére, kanállal elegyengettem, hogy mindenhol fedje a lisztet.

180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem - órát elfelejtettem nézni, de hamar megsül.

No comments:

Post a Comment