Monday, August 16, 2010

Verdens beste



Hozzávalók:
a tésztához:
4 tojás sárgája, 12,5 dkg cukor, 12,5 dkg Rama margarin, 12,5 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 4 evőkanál tej.
a habhoz: 4 db tojásfehérje, 20 dkg cukor
a krémhez: 1 csomag Dr Oetker csokoládés krémpudingpor, 4 dl tej.

Elkészítés:
A lisztet 1 csipet sóval, a sütőporral összekevertem.
A tojások sárgáit a cukorral és a margarinnal jól kikeverem (margarint mikroban kicsit megmelegítettem, így gyorsabb), majd hozzákeverem a sütőporos liszttet.
Egy 25x38-as tepsit kivajaztam, sütőpapírt (38cm széles) tettem bele, úgy, hogy kicsit túl lógott a tepsi szélén a papír. A sárga masszát elsimogattam benne, vékony lesz, de majd feljön. A tojások fehérjét 1 csipet sóval és a cukorral felvertem kemény habnak. (először csak a tojásfehérjét, majd amikor már kemény volt, akkor adtam hozzá 2 részletben a cukrot). Ezt a habot rásimítottam a sárga tésztára.
Előmelegített sütőben, 170 fokon 50 percig sütöttem. Fontos, hogy ne legyen túl magas a hőmérséklet, mert megéghet a hab, és a tészta nem sül meg.

Amig sült a tészta, a krémpudingot előbb kevés hideg tejjel csomómentesre kevertem, majd a többi tejet is hozzáadva, robotgéppel jól felhabosítottam.

A tésztát a tepsiben hagytam kihülni, majd merőlegesen 2-be vágtam. Itt nem árt némi ügyeskedés: a zsírpapírt is félbevágtam a tészta alatt, így az egyik felét kiborítottam egy tálcára úgy, hogy a habos része alulra került. Megkentem krémmel, majd a másik lapot kellett ráügyeskedni a krémre, de úgy, hogy a habos fele legyen felül.

Mint később kiderült, az eredeti receptet immár 20 éve Alíz hozta be Norvégiából! Így a leghitelesebb Verdens Beste itt található!

Forrás:
Gyöngyi

No comments:

Post a Comment