Thursday, August 19, 2010

Meggyes túrós piskóta

Photobucket

A piskóta hozzávalói:
6 tojás, 12 evőkanál kristálycukor, 2 kiscsomag vaniliáscukor, 10 evőkanál liszt, 3 evőkanál holland kakaó, 1 kiskanál sütőpor.

A tojásfehérjéket felvertem, hozzáadtam a cukrot, a vaniliáscukrot, egyenként beletettem a sárgákat. Beleforgattam a liszttel elkevert sütőport és a kakaót. Előmelegített sütőben közepes lángon kb. fél óra alatt gyönyörűen felnőtt, tűpróba ellnőrzés után kivettem és hűlni tettem.

A krémhez:
Fél kiló túrót átpasszíroztam a szitán. Egy Hulala kis tejszínhabot felvertem, belekevertem ízlés szerinti porcukrot, majd fakanállal összekevertem a túróval. Mikor kihűlt a sütemény, szépen ráegyengettem.

A megmaradt meggyet kimagvaltam, félbevágtam, és sorjába rátettem a túróra.

Zselatint akartam tenni a tetejére, de sajnos valamelyik Prüntyőkém épp rossz fát tett a tűzre, ezért elmentem mellőle és felforrt, nem sikerült. A fotón ezért nincs zselatin a tetején, de másnap újra próbálkoztam, akkor sikerült.

Photobucket


Forrás:

Andici boszorkánykonyhája

No comments:

Post a Comment