Wednesday, August 18, 2010

Áfonyás tejfölös pite


Próbálkoztunk már áfonyabokorral, de nálunk erősen meszes a talaj, az meg a savanyút szereti, így nem maradt meg.
Erdélyben úton-útfélen kínálják ilyenkor, bár borsos áron az igaz. Sokszor nem találkoztunk még, az áfonya és én, akkoris feldolgozva, lekvárként.
Tegnap hoztak a gyerekek áfonyát egyik multiból. Valami finomat szerettem volna belőle, különböző recepteket nézegettem, végül ezt egy újságban találtam.
Feketeribizlivel van az eredeti recept, de szerintem sokféle savanykás apró gyümölccsel is finom a szamócától a szilváig.

Hozzávalók: tészta: 15 dkg liszt
10 dkg vaj v. margarin
5 dkg cukor
1 tojás.
A lisztet a margarinnal elmorzsoljuk, a cukorral és a tojással összegyúrjuk. Egy 20 cm átmérőjű pie formában, vagy egy kis tepsibe beletesszük.
10-15 percig hidegre tesszük.
180 fokos sütőben 10 percig elősütjük.

Töltelék: 25 dkg gyümölcs
3 tojás
3 dl tejföl
10 dkg cukor
citrom vagy narancshéj
Az elősütött tésztába tesszüka gyümölcsöt és a többi hozzávalókat összekeverve ráöntjük.

Vissztesszük sülni. Akkor jó, ha a széle barnul, a közepe pedig rezeg amikor megmozdítjuk.

Langyosan tálaljuk.



Forrás:
Kemencetűz

No comments:

Post a Comment