Wednesday, August 18, 2010

Gyümölcstorta sütés nélkül

Kép

Ezt a receptet a Nők Lapjában találtam (igaz, kicsit átvariáltam ). Nagyon gyorsan elkészül, ideális édesség a nyári hőségben, mert még a sütőt sem kell bekapcsolni hozzá.

A megadott mennyiségek egy 16 cm átmérőjű, kicsi tortaformához valók, normál méretű – 24 vagy 26 cm-es formához – meg kell duplázni a hozzávalókat:

10 dkg babapiskóta

3 dkg olvasztott vaj

1 evőkanál rum

1-2 evőkanál málnadzsem

25 dkg mascarpone

10 dkg fehér csoki

20 dkg bogyós gyümölcs, pl. ribizli, áfonya, málna

kevés porcukor

A babapiskótát összetöröm (aprítógépben csináltam), és összekeverem a lekvárral, rummal és vajjal. A tortaforma aljára simítom, és rászórom a megmosott, megszárított gyümölcsöket. Én most áfonyát és ribizlit tettem rá.

A csokit mikróban (vagy vízgőz felett) felolvasztom, összekeverem a mascarponéval és szükség szerint kevés porcukorral, majd a gyümölcsök tetejére öntöm.

Tálalásig 1-2 órára hűtőbe teszem.

Forrás:

No comments:

Post a Comment