Friday, August 13, 2010

Sajtcsipsz rózsa


1.) SAJTCHIPS



Az MM fórumon, Toma osztotta meg velem, hogyan kell készíteni magát a sajtchipset, és azóta a mikró futószalagszerűen ontja magából. A Csipetkéim imádják, ketchup-ba mártogatják, úgy ropogtatják.



Elkészítés:


1.
Edámiból nagyon finom, amit fél cm-es szeletekre vágok.

2. A mikró tálcáján, egyenként sütöm meg, kb. 1-2 percig. Ezt ki kell tapasztalni, mikró- és sajtfüggő. Akkor jó, amikor már nem folyik sehol, de csak enyhén piros.

3. Amint kész azonnal felszedem egy tortalapáttal, mielött teljesen odaragad a tálcához.





2.) SAJTCHIPS RÓZSA





Imádom a rózsa formáját, a sajtchips formázásánál is "ő" adta az ihletet.



Elkészítés:

1.
Kockára vágott edámit tettem a mikróba, amiből a chips szép kerek lesz.

2. A felszedés után egy rövid ideig alakítható a formája. Műanyagtál aljára és oldalára nyomkodtam a meleg sajtszirmokat és kedvem szerint hajlítgattam, majd az elkészült, kihűlt remekművet kiszedtem. Így készítettem a sajtchipsrózsa alsó szirmait.

3. A közepét, mint a palacsintát feltekerem, majd minden újabb szirmot hozzáillesztve, a kezemben formáztam meg.

4. Miután elkészült rátettem a műanyagtálban megformázott alsó szirmokra és eligazítottam.




3.) BAZSALIKOMOS PARADICSOMSALÁTA SAJTCHIPSKEHELYBEN




Salátához:
  • paradicsom
  • edámi sajt
  • füstölt trappista
  • joghurt
  • fokhagyma
  • bazsalikom levél
  • bors

Elkészítés:

1.
A paradicsomot és a sajtokat kockára vágtam.

2. A joghurtot reszelt fokhagymával, apróra vágott bazsalikommal, sóval, borssal fűszereztem, majd ráöntöttem a paradicsomra és elkevertem. Hütőbe tettem.

3. A hideg salátát sajtchipsrózsa alsó szirmaira öntöttem. Végül beleszúrtam a rózsa középső szirmát.



Forrás: Toma, Mindmegette fórum

No comments:

Post a Comment