Friday, August 13, 2010

Csirke szezámmagos, mézes bundában, pirított tésztával


400 gr csirkemell
szezámmag

a páchoz:

ötfűszerkeverék
teáskanálnyi só
csipet cukor
2 ek. szezámolaj
kis fehérbor

a bundához:

fél csésze liszt
fél csésze étkezési keményítő
1 tojás
2 ek. étolaj
fél csésze víz


az édes-erős mázhoz:

méz
cukor
ketchup
szójaszósz
kis fehérborecet

A húst csíkokra vágom, a páchoz valókat összekeverem és beleforgatom a húscsíkokat. Egy-két óráig pácolom őket a hűtőszekrénybe téve. Ezután összekeverem a bunda hozzávalóit. A víz mennyisége lehet több is, lényeg az, hogy állagra sűrű palacsintatészta-szerű masszát kapjunk. A csirkemellcsíkokat ebbe mártom, majd forró olajban kisütöm. Nekem az igecsak megsütős verzió vált be; ha halványra sütöttem a húsokat, akkor vizenyős volt és nyers-ízű, így visszadobáltam őket, hogy süljenek még. Ezután a máz hozzávalóit felolvasztom egy serpenyőben, összekeverem őket, kicsit forralok rajtuk, majd beleteszem a kisült, bundás húsokat. A serpenyőt addig rázogatom, amíg minden egyes húsfalatot befed a vöröses-barnás máz. Ezután rászórom a szárazon megpirított szezámmagot.

Én pirított tésztával tálaltam, amihez a sós vízben kifőtt, lecsöpögtetett spagettitésztát egy forró serpenyőbe dobtam és ráöntöttem 2-3 ek szójaszósz, kis ecet, 2 ek. cukor, 8 ek. víz és pár csepp chiliszósz keverékét. Ezt jól elforraltam, míg rá nem sült a tésztára. A tésztát lehet gazdagítani reszelt sárgarépával, újhagymával (KicsiVútól; én az utóbbit tettem), de zöldborsóval, vagy párolt kínai kellel is.


Forrás:
Starfokker

No comments:

Post a Comment