Friday, August 13, 2010

Csokis kosárka kókuszkrémmel töltve


Hétvégén nem voltunk itthon, így a szokásos sütés- főzés is elmaradt. Szerencsére tegnap kifogyott a kekszesdoboz, így újra nekiláthattam alkotni.:) Persze munka után egyből lelkesen belevetettem magam a tésztakészítésbe, úgyhogy mire a következő finomsággal kész lettem, jól el is fáradtam. Persze önelégülten dőltem az ágyra, hiszen sikert aratott az újítás.
Még otthonról hoztam jónéhány kicsi kosárkaformát, és már régóta terveztem, hogy használom is őket. Most eljött az idejük. Omlós kakaós tésztával töltöttem meg őket, amikbe aztán finom kókuszkrém került. Utóbbihoz Szepyke kókuszpudingja adta az alapötletet, no meg a hűtőben lévő kókusztej.:)
Így születnek a csokis kosárkák kókuszkrémmel töltve:

Hozzávalók:
A tésztához:
20 dkg liszt
8 dkg porcukor
6 dkg kakaópor
10 dkg hideg vaj
1 nagyobb tojás
1 ek. tejszín
1/4 tk. sütőpor
csipet só

A krémhez:
4 dl kókusztej
1,5 ek. kukoricakeményítő
4 ek. cukor
1 tk. vaníliás cukor
5 dkg vaj

A tetejére:
2 dl tejszín (1 evőkanálnyi híján, amit a tésztába tettem)
1 ek. porcukor
kevés kakaópor

Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, akárcsak a pitetésztát. Ha összeállt, gombócot formázunk belőle, majd folpackba tesszük, kissé szétlapítjuk. Mehet a hűtőbe kb. 1 órára dermedni.
  2. Közben készítsük el a krémet, hogy ennek is legyen ideje jól kihűlni. Ehhez keverjük csomómentesre a kókusztejben a kétféle cukrot és a keményítőt is, majd lassú tűzőn hevítsük addig, amíg be nem sűrűsödik, és mint a puding, 'puffogni' nem kezd. Vegyük le a tűzről és időnkét átkeverve hagyjuk kihűlni.
  3. Amikor langyosra hűlt, keverjük benne simára a vajat is. Ha a krém állaga kissé rusztikus lenne, érdemes robotgéppel vagy botmixerrel egyneműsíteni, hogy igazán krémes legyen.
  4. A tésztát a folpackból kivéve kissé gyúrjuk át, majd nyújtsuk fél cm vastagságúra. Kevés olajjal vagy vajjal kenjük ki a formákat, nehogy beleragadjon a tészta, majd béleljük ki őket a tésztával. Közepükre tegyünk egy muffinpapírt vagy kisebb darab sütőpapírt, aminek a közepét töltsük meg száraz magokkal, esetleg rizzsel. Ez majd megakadályozza, hogy felpuposodjon a tészta.
  5. Tegyük egy sütőlemezre a kibélelt kosárkákat, és előmelegített sütőben 180 fokon süssük 20 percig.
  6. A formáben hagyjuk kissé kihűlni őket, majd sorakoztassuk mindet rácsra.
  7. A kihűlt kosárkákat töltsük meg a kókuszos krémmel. Ehhez használhatunk nyomózsákot, de egy kiskanál is megteszi.
  8. A tejszínt a porcukorral verjük kemény habbá, majd koronázzuk meg vele a kosarakat.
  9. Végül még egy leheletnyi kakaóporral hintsük meg az egészet, és készen is vagyunk!


Mr. P. azonnal rávetette magát a krémes falatokra. Persze menet közben is bőszen mutogatta, hogy neki melyik kosárkát töltsem meg, és külön kérés volt, hogy a választott darab tetejére sok tejszínhab kerüljön. Nem, Mr. P. nem egy kisgyerek, állítólag egy érett felnőtt, de ezt ki hiszi el?:)
Lehetőség szerint azért egy röpke órácskára tegyük a kész kosárkákat a hűtőbe, hiszen mégiscsak jól lehűtve a legfinomabbak. Nagyon krémes, kellemesen kókuszos, csokis sütemény. Szerintem bárkit levehetünk a lábáról egy ilyennel. Nekem sikerült.:P


No comments:

Post a Comment