Thursday, August 12, 2010

Csülök, főtt tojás és cipó...mindez egyben

Húsvét van, "főzzünk valamit" - gondoltam, de tudtam azt is, hogy tavaszi nagytakarítás és napokon át tartó sütés-főzés kizárva a rengeteg program miatt.

Kinéztem hát egy olyan recepetet, melyben minden lényeges hozzávaló megtalálható, amit Húsvétkor szoktunk enni. Legyen benne valamilyen sonka, jelen esetben egy jó kis füstőlt csülök), legyen benne főtt tojás (mert anélkül elképzelhetetlen az ünnep), és hát nem utolsó sorban legyen kenyér féleség is, így lett a cipó.

Hozzávalók:

- 800-900 gr. füstőlt hátsó csontos csülök

- 3 főtt tojás

Cipóhoz:

- fél kg liszt

- 1 tasak szárított élesztő

- 100 ml tej

- 1 tk cukor

- pici só

- tojás sárgája a cipó tetejére.

- + 1,5 dl víz igény szerint

Összegyúrom a tésztát, annyi vízet adtam csak hozzá, hogy jó kemény, de nyújtható tésztát kapjak. Betettem a langyos sütőbe kelni kb. 3/4 órára - 1 órára.

Még előtte fel lehet tenni főni a csülköt a kuktában (én előző nap este megfőztem), és megfőzni a tojásokat.

A megfőtt csülökből ki kell szedni a csontot. Ha kihűlt, akkor a helyére be lehet rakni a tojásokat.

Ha megkelt a tészta, kinyújtani kb. fél centis vastagságúra, nagyjából kerek alakúra. A közepére belehelyezni a tojás csülköt és megkenni mustárral (a legjobb, ha csípős mustárral van bekenve). A tésztát ráhajtjuk a csülökre és további 30-40 percig még kelesztjük.

Előmelegített sütőben (kb. 180-200 fok) megsütjük (kb. 50 perc). A sütés felénél megkenjük a tetejét a tojássárgájával.

Az eredmény isteni és jó sok lett belőle :D

Kellemes Húsvétot Mindenkinek!!!


Forrás:

No comments:

Post a Comment