Sunday, July 25, 2010

Tejkrémes csokiskeksz nugáttal


300 g étcsokoládé (magas kakaó tartalmú)

100 g vaj

3 tojás

250 g cukor

100 g liszt

1 t.k. sütöpor

pici só

3 e.k. darált mogyoró

200 g Schmand (sürü tejföl)

100 g tejszín

1 cs. habfixálópor

kb. 100 g porcukor

250 g nugát massza

1 e.k. pálmazsír (esetleg margarin)

A csokoládét darabokra tördeltem (nekem 100 g narancsos ízesítésü is volt – csak javított az ízén!) és a vajjal egy lábasban felolvasztottam. A tojásokat a cukorral habosra kevertem. A lisztet, a sütöport és egy csipet sót a tojásos habhoz dolgoztam, majd az egészet az olvasztott csokihoz kevertem. A sütöt 180°-ra elömelegítettem (légkeveréses). Teáskanállal halmokat tettem egy sütölemezre és tetejüket kicsit lenyomtam. 8 percig sütöttem. Érdemes a sütési idöt pontosan betartani, mert akkor nem száradnak ki a kekszek. Amíg hültek a kekszek elkészítettem a krémet. A schmandot (tejfölt) 50 g porcukorral kikevertem. A tejszínt a fixálóval és 1 e.k. porcukorral kemény habbá vertem, majd összekevertem a tejföllel. Ha nem elég édes, lehet utána édesíteni. A krémet elosztottam a kekszek tetején. A nugátot a pálmazsírral felolvasztottam és bevontam velük a kekszek tetejét. Hideg helyen 3-4 napig teljesen megörzik az állagukat.

No comments:

Post a Comment