Friday, August 6, 2010

Morzsás túrótorta


Kevés tészta, jó sok túró, nem túl édes, ráadásul napról napra finomabb volt. Ez utóbbi úgy derült ki, hogy hatalmas lett, osztogatás után a harmadrésze végül kettőnkre maradt. Megbirkóztunk vele valahogy:)

Hozzávalók:

A tésztához:

30 dkg finomliszt
10 dkg porcukor
csipet só
1 csomag vaníliás cukor
2 lapos kávéskanál sütőpor
1 tojás
15 dkg margarin

A töltelékhez:

3 tojás
20 dkg cukor
2 csomag vaníliás cukor
50 dkg áttört tehéntúró
25 dkg mascarpone (jellegű) sajt
4 evőkanál étkezési keményítő
1 doboz lecsöpögtetett mandarinbefőtt
5 dkg mazsola
2 evőkanál rum

26 cm-es átmérőjű tortaforma
zsiradék a kikenéséhez

Mielőtt hozzáfogtam a munkához, a mazsolát alaposan megmostam, kislábosba tettem, ráöntöttem a rumot, felrottyantottam és félretettem, kihűtöttem. A tortaforma alját kikentem zsiradékkal.

A tésztához a lisztet, a sót, a sütőport, a porcukrot és a vaníliáscukrot összekevertem, hozzámorzsáltam a margarint, végül a tojást is beledolgoztam. Morzsalékos tésztát kaptam, aminek kb. háromnegyed részét a kikent forma aljába belenyomtam, majd a maradék tésztával együtt hidegre tettem.

A töltelékhez a tojásokat a cukrokkal habosra kevertem, Hozzáadtam a túrót, a mascarponét, a rumos mazsolát és a keményítőt, végül a mandarint is hozzákavartam. A tölteléket a tésztára kentem, majd a maradék morzsát egyenletesen a tetejére szórtam.


160 fokos légkeveréses sütőben kb. 1 óra 10 percig sült, ezután még fél órára bent hagytam a meleg sütőben. Rácsra tettem, kihűtöttem.

Forrás:
Katakonyha

No comments:

Post a Comment