Friday, August 6, 2010

Csoki tortácska karamell szósszal

Most egy nagyon durva desszert következik!Csoki,csoki,karamell!Milyen helyesek így egymás mellett,nem?...és milyen édesek egymás fölött!Annyira hogy az már bűn...
  • 14 dkg puha vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 2 tojás sárgája
  • 20 dkg liszt
  • 6dkg kakaó por
A puha vajat robotgéppel felhabosítottam a porcukorral, majd belekevertem a két tojás sárgáját. Aztán a lisztet is hozzákevertem és 2 órára hűtőbe raktam.Ez egy olyan keksz tészta sűrűségű massza lett,amit én nem nagyon tudtam nyújtani,úgyhogy inkább "tapasztottam".De szerintem egész jó lett,ahhoz képest hogy a formákat is én hajtogattam.Alufóliából.Mivelhogy nincs minitorta formám. Szóval 4 tortácskát csináltam,de ebből a mennyiségű tésztából 5-öt is lehetne,legközelebb én is vékonyabb tésztával csinálnám.A tortákat 20 percig vakon sütöttem(előtte villával is megszurkáltam)majd 10 percet csak úgy simán.Hagytam kihűlni majd óvatosan lefejtettem róla az alufóliát,könnyű dolgom volt.
  • Csokoládés créme patissiére(Szakácsok könyve):
  • 250ml zsíros tej
  • 22.5 g kukoricaliszt
  • 32,5 g porcukor
  • 3 tojássárgája
  • 25g vaj
  • 125g jó minőségű étcsokoládé reszelve
A tejet a k.lisztet és 30 g cukrot habverővel összekevertem,majd folytonos kevergetés mellett felforraltam.Egy tálban a tojások sárgáját a maradék(nál egy kisivel több) cukorral összekevertem,majd a forró tejet vékony sugárban öntöttem hozzá,miközben folyamatosan kavartam.Ekkor az egész ment vissza a lábasba ,és újabb forralás következett folyamatos kevergetés mellett.Aztán a besűrűsödött krémbe beleszórtam a csoki felét,majd a krémet jeges vízzel teli tálba állítottam Amikor kicsit hűlt,hozzáadtam a kockára vágott vajat és a maradék csokoládét,addig kavartam ameddig fényes egynemű krémet nem kaptam.Hagytam teljesen kihűlni.
  • Karamell szósz
  • 25 dkg cukor
  • 1.5 dl tejszín
  • 5 dkg vaj
A cukorból és pár evőkanálnyi vízből karamellt csináltam,majd mikor szép színe volt hozzá öntöttem a tejszínt,végül a vaj darabkákat is hozzákevertem,és hagytam pár percet forrni. Ez a szósz valami mennyei,hálistennek maradt is,így még bűnözhetek pár napig.Vanília fagyival is hihetetlen mit tud művelni. Na de térjünk vissza tortácskáinkhoz .Innentől fogva már pofon egyszerű a dolog,torta aljára némi csokoládé krém kerül,majd erre egy réteg karamell szósz.

Forrás:
Kiskanál

No comments:

Post a Comment