Saturday, July 31, 2010

Pita


Hozzávalók:
35 dkg liszt
210 ml víz
15 ml olívaolaj
7,5 ml só
5 ml cukor
5 g szárított élesztő

A tészta hozzávalóit jól összedolgoztam, dagasztottam. Langyos helyen 2 órát kelesztettem. Lisztes deszkára borítottam és gyengéden megdögönyöztem. 8 egyenlő darabra osztottam, és minden darabból 1-1 gömböt formáztam. Olajjal megkent fóliával letakartam és 10 percet pihentettem. A gömböket visszahelyezve a lisztezett deszkára kicsit meglapítottam, majd kb. 5 mm vastag körré nyújtottam. Szilikonlappal bélelt tepsire helyeztem 4 darabot, további 10 percet pihentettem sütés előtt. 230 fokra előmelegített sütőben 2 adagban 8-10 perc alatt megsütöttem (addig kell sütni, míg a tészta puffadni, majd barnulni nem kezd).

Ötletadó: Szakácskönyv kenyérsütő gépekhez

Forrás:
Manókonyha

No comments:

Post a Comment