Wednesday, July 28, 2010

Arab kávétorta másképp

Arab kávétorta másképp

Tortalap:
-6 tojás
-25 dkg cukor
-5 dkg csokoládé
-1 evőkanál őrölt pörkölt kávé
-1 vaníliarúd kikapart belseje
-4 evőkanál liszt
-1 csomag sütőpor

Krém:
-20 dkg mascarpone
-15 dkg porcukor
-3 tojás sárgája
-1 egész tojás
-2 dl tej
-2 evőkanál erős feketekávé
-5 dkg főzőcsokoládé
-1 csomag vaníliás cukor

A tésztához kemény habbá vertem a tojások fehérjét, a sárgáját szép habosra kevertem a cukorral, hozzáadtam a pörkölt kávét, a vaníliát, az olvasztott csokit, végül pedig a sütőporos lisztet.
A masszába forgattam a fehérjehabot.
A tortaforma nagyságától függően 35-40 perc alatt sül meg 175 fokon.

Közben megfőztem a krémet: a tojássárgákat és az egész tojást jó habosra kevertem a porcukorral, a vaníliával. Habverővel hozzáadtam a 2 dl tejet szép lassan, majd mérsékelt tűzön állandó keverés mellett felforraltam.Eközben ment bele a feketekávé és az olvasztott csoki is. Addig kevertem, míg szép lassan besűrűsödött-puding állagot kell öltenie. Nagyon kell vigyázni, ne legyen a művelet túl gyors-a tojás nehogy kicsapódjon!
Mikor a krém már majdnem teljesen kihűlt, akkor kevertem bele a mascarponét.

A rácson kihűtött tortalapot kettévágtam, betöltöttem a krémmel, úgy, hogy a tetejére is maradjon.
Csurgathatunk a tetejére is csokoládét, de a kész díszek is megteszik.

No comments:

Post a Comment