Sunday, July 25, 2010

Fahéjas csiga karamell köntösben


90 g cukor
1 t.k. só
75 g puha vaj
1 nagy tojás
1 t.k. reszelt citromhéj
455 g liszt
2 t.k instant élesztö
125 ml tej

töltelék:
65 g fahéjas cukor

karamell:
65 g cukor
65 g barna cukor
225 g vaj
65 g kukorica szirup*
1/2 t.k. só
vanilia, narancs v. citromaroma
dió v. pekándió

Hagyományos módon kelttésztát készítettem. Miközben kelt a tészta elkészítettem a karamell alapot. Mixerrel összekevertem a hozzávalókat.

* Sajnálatos módon felénk nem kapható kukorica szirup, de erre vonatkozóan is találtam segítséget a neten: probléma nélkül lehet helyettesíteni juharsziruppal. Ezt tettem.

A karamellel kikentem egy magas falú négyszögletes tepsit és tettem rá pár szem diót is.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán négyszög alakúra nyújtottam. Egyenletesen elosztottam rajta a fahéjas cukrot és a hosszabbik oldalánál feltekertem. 8-10 egyenlö csigává kell vágni (nekem 9 db lett. Talán vághattam volna kicsit keskenyebbekre is) A csigákat szépen beleültettem a tepsibe, 1-2 cm távolságot tartva közöttük.
175° ra elömelegített tepsiben kb. 30 perc alatt sültek meg az illatos csoda csigák. Figyelni kell, hogy a karamell csak aranybarna legyen. Ha már sötétedik, vagy feketedik, akkor megégett és nem jó!
Amint kivettem a sütöböl azonnal alufóliával letakart tálcára borítottam. Gyönyörü látvány: még csordogált a folyékony karamell a csigák között. Hmmmm!
Nem szabad a tepsiben hagyni, mert annyira beleköt a karamell, hogy nem lehet késöbb kioperálni belöle.
Picit hülni hagyni, de langyosan a legfinomabb.

Forrás:
Ancsika konyhája

No comments:

Post a Comment